Siguranta ta conteaza

 

PROTOCOL DE COLABORARE în domeniul prevenirii abandonului scolar la unitatile

de invatamant gimnazial din cartierul Pacurari

 

Experienta anilor anteriori a scos in evidenta faptul ca pe masura ce elevul creste in varsta si diferenta de varsta dintre elev si colegii de clasa este mai mare, riscul ca acesta sa abandoneze scoala creste. Acest risc este accentuat si de lipsa de implicare a familiei in procesul educational, uneori scoala fiind in imposibilitatea de a stabili o comunicare eficienat cu aceasta.

 
Capitolul I - Cadru General

 

Art. 1. Prezentul Protocol are drept scop reducerea riscului repetentiei si al adandonului scolar pe un grup tinta stabilit de catre fiecare unitate scolara  in parte prin practicarea schimburilor de elevi intre unitati.
          In baza acestui protocol, unitatile scolare sunt de acord cu schimbul de elevi dintre cei inclusi in grupul tinta, schimbul vizand grupe de cate trei , fiecare unitate fiind primitoare si donatoare in relatia cu celelalte unitati. Astfel, numarul de elevi cedati/primiti va fi de 6, aceasta fiind dimensiunea grupului tinta stabilit de catre fiecare unitate.

 

Capitolul II - Activităţi desfăşurate de către Sectia a II-a Politie Iasi


Art. 2.

  1. Politistul de proximitate va facilita legatura unitatii scolare cu familia si va actiona pentru responsabilizarea parintilor cu privire la conduita elevului.
  2. Politistul de proximitate va monitoriza activitatea extrascolara a elevilor inclusi in program si va interveni la sesizarea unitatii de invatamant sau din oficiu pentru eliminarea deficientelor comportamentale ale acestora pe timpul programului de invatamant.
  3. Politistul de proximitate va referi elevii grupului tinta catre institutii si organizatii partenere care dezvolta programe vizand minorii aflati in situatii de risc.
Capitolul III - Activităţi desfăşurate de către unitatile scolare partenere

 

Art. 3

  1. Identificarea elevilor care vor fi inclusi in grupul tinta
  2. Consilierea elevilor nou-veniti ca urmare a schimburilor de elevi, prin profesorii diriginti si prin profesorii psihopedagogi, in scopul unei facile insertii in colectivele claselor in care vor fi repartizati.
  3. Semnalarea prompta a tendintelor de absenteism sau a comportamentelor predelicvente ale elevilor primiti catre politistul de proximitate.
  4. Desfasurarea unor activitati menite a creste implicarea familiei in procesul de recuperare scolara a elevilor.
  5. Sprijinirea elevilor la efectuarea temelor de catre colegii de clasa sau de catre cadrele didactice, cu consimtamantul acestora din urma.

Capitolul IV - Dispoziţii finale

 

Art.4.  Elevii inclusi in grupul tinta pot fi din clasele V-VII, pe considerentul ca elevilor din an terminal trebuie sa li se asigure stabilitate.


Art. 5. Schimbul opereaza pe perioada semestrului II al anului scolar 2006/2007, cu posibilitatea prelungirii si pentru anii urmatori, cu acordul unitatilor scolare primitoare, pana la terminarea studiilor gimnaziale de catre elevul ce a facut obiectul acestui parteneriat.